Michail Pirgelis, "Blue Moon"
Η γκαλερί Qbox με χαρά φιλοξενεί την πρώτη ατομική έκθεση του Michail Pirgelis στην Ελλάδα με τίτλο Blue Moon. Ύστερα από την επιτυχημένη συμμετοχή του στις εκθέσεις Ο Γκρεμός και το Ρέμα (3η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης, 2011) και The Return Call: Singularities in Transit (γκαλερί Qbox, 2011), o καλλιτέχνης παρουσίαζει την καινούρια του δουλειά που αποτελείται από μια site-specific εγκατάσταση, γλυπτά και σχέδια.
Ο Michail Pirgelis ταξιδεύει με σκοπό να βρει αποσυρμένα αεροπλάνα και συλλέγει αυθεντικά κομμάτια, τα οποία επεξεργάζεται με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά, διατηρώντας την αύρα τους. Στην έκθεση Blue Moon, ο καλλιτέχνης μετατρέπει την γκαλερί σε όχημα περιπλάνησης, καλύπτοντας τους τοίχους με φύλλα πλαστικού, τα οποία χρησιμοποιούνται για την επένδυση του εσωτερικού μέρους των αεροσκαφών. Προσαρμόζει στον τοίχο ένα πτυσσόμενο κρεββάτι, δημιουργώντας ένα άνοιγμα παραθύρου, το οποίο συνδέει το μέσα χώρο με τον έξω κόσμο. Τα γλυπτά Alma II (2012) και Blue Moon (2012), απαρτίζονται από ετερόκλητα κομμάτια στα οποία επεμβαίνει ο Pirgelis, φτιάχνοντας έτσι ένα καινούριο σύμπαν μορφών και σχημάτων.
Απέναντι από την εγκατάσταση Black Noise (2012), το έργο Blue Moon επιβάλλεται στο χώρο, ενώ τα σχέδια αναδεικνύουν την πλαστικότητα της πρώτης ύλης του καλλιτέχνη. Ο Pirgelis κατασκευάζει το δικό του οικείο περιβάλλον και καλεί τον θεατή να γίνει μέρος του, μεταφέροντάς τον σε έναν “ενδιάμεσο” κόσμο, ο οποίος δεν οριοθετείται. Ο επισκέπτης καθώς “υπνοβατεί” σε ένα φαντασιακό περιβάλλον συνεχείας μετάβασης, γίνεται παθητικός επιβάτης και αποστασιοποιημένος παρατηρητής.
Η δουλειά του Michail Pirgelis διερευνά την ευθραστότητα της πτήσης, καθώς και την ανθρώπινη επιθυμία να αψηφήσει τη βαρύτητα, η οποία ενέχει συγχρόνως τον κίνδυνο της πλήρους αποτυχίας. Το αρχέγονο όνειρο της πτήσης παρουσιάζεται μέσα από τα μινιμαλιστικά σχήματα, τα οποία σηματοδοτούν την αέναη τεχνολογική εξέλιξη. Επίσης, με τη μοντερνιστική γλώσσα που χρησιμοποιεί, ανακαλεί τα κίνητρα που προσφέρουν νέες δυνατότητες για την οπτική αντίληψη, τη σκέψη και τη δράση. Ο Pirgelis δημιουργεί μια “σύγχρονη αρχαιολογία”, όπου τα κομμάτια αεροσκαφών είναι ένα συνονθύλευμα του παρελθόντος, όντας στο παρόν και εμφαίνοντας στο μέλλον.
Ο Michail Pirgelis γεννήθηκε το 1976 στο Essen της Γερμανίας και μεγάλωσε στην Ξάνθη. Ζει και εργάζεται στην Κολωνία. Σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Ντίσελντορφ (2003-2009) και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές εκεί με καθηγήτρια την Rosemarie Trockel. Έχει βραβευτεί για το έργο του με το Audi Art Award for ‘New Positions’ (Art Cologne, 2010), το Schloss Ringenberg Grant (2010), το Adolf Loos-Preis του Van den Valentyn Foundation (Κολωνία, 2008) και το Villa Romana Award (Φλωρεντία, 2007). Ατομικές εκθέσεις: Los Angeles, Sprüth Magers (Λονδίνο, 2011), Aeromaritime, Artothek (Κολωνία, 2011), Akropolis, Sprüth Magers (Βερολίνο, 2010), Aerotopie, Förderverein Aktuelle Kunst (Μούνστερ, 2006). Επιλεγμένες ομαδικές εκθέσεις: Plaisirs du Jardin, Museum Morsbroich (Λεβερκούζεν, 2012), Ο Γκρεμός και το Ρέμα, 3η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης (Θεσσαλονίκη, 2011), Der Westen leuchtet, Kunstmuseum Bonn (Βόννη, 2010), Saar Förderpreis Junge Kunst 2008, Kunstverein Ludwigshafen (2009), Great Expectations, ArtLab21 (Λος Άντζελες, 2008), Quattro Stelle, Villa Romana (Φλωρεντία, 2007), Michail Pirgelis, Rosemarie Torckel: Schneeweiss, Rohrmeisterei (Schwerte, 2006) και Play, Stadtmuseum (Ντίσελντορφ, 2005).
Ο Michail Pirgelis ταξιδεύει με σκοπό να βρει αποσυρμένα αεροπλάνα και συλλέγει αυθεντικά κομμάτια, τα οποία επεξεργάζεται με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά, διατηρώντας την αύρα τους. Στην έκθεση Blue Moon, ο καλλιτέχνης μετατρέπει την γκαλερί σε όχημα περιπλάνησης, καλύπτοντας τους τοίχους με φύλλα πλαστικού, τα οποία χρησιμοποιούνται για την επένδυση του εσωτερικού μέρους των αεροσκαφών. Προσαρμόζει στον τοίχο ένα πτυσσόμενο κρεββάτι, δημιουργώντας ένα άνοιγμα παραθύρου, το οποίο συνδέει το μέσα χώρο με τον έξω κόσμο. Τα γλυπτά Alma II (2012) και Blue Moon (2012), απαρτίζονται από ετερόκλητα κομμάτια στα οποία επεμβαίνει ο Pirgelis, φτιάχνοντας έτσι ένα καινούριο σύμπαν μορφών και σχημάτων.
Απέναντι από την εγκατάσταση Black Noise (2012), το έργο Blue Moon επιβάλλεται στο χώρο, ενώ τα σχέδια αναδεικνύουν την πλαστικότητα της πρώτης ύλης του καλλιτέχνη. Ο Pirgelis κατασκευάζει το δικό του οικείο περιβάλλον και καλεί τον θεατή να γίνει μέρος του, μεταφέροντάς τον σε έναν “ενδιάμεσο” κόσμο, ο οποίος δεν οριοθετείται. Ο επισκέπτης καθώς “υπνοβατεί” σε ένα φαντασιακό περιβάλλον συνεχείας μετάβασης, γίνεται παθητικός επιβάτης και αποστασιοποιημένος παρατηρητής.
Η δουλειά του Michail Pirgelis διερευνά την ευθραστότητα της πτήσης, καθώς και την ανθρώπινη επιθυμία να αψηφήσει τη βαρύτητα, η οποία ενέχει συγχρόνως τον κίνδυνο της πλήρους αποτυχίας. Το αρχέγονο όνειρο της πτήσης παρουσιάζεται μέσα από τα μινιμαλιστικά σχήματα, τα οποία σηματοδοτούν την αέναη τεχνολογική εξέλιξη. Επίσης, με τη μοντερνιστική γλώσσα που χρησιμοποιεί, ανακαλεί τα κίνητρα που προσφέρουν νέες δυνατότητες για την οπτική αντίληψη, τη σκέψη και τη δράση. Ο Pirgelis δημιουργεί μια “σύγχρονη αρχαιολογία”, όπου τα κομμάτια αεροσκαφών είναι ένα συνονθύλευμα του παρελθόντος, όντας στο παρόν και εμφαίνοντας στο μέλλον.
Ο Michail Pirgelis γεννήθηκε το 1976 στο Essen της Γερμανίας και μεγάλωσε στην Ξάνθη. Ζει και εργάζεται στην Κολωνία. Σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Ντίσελντορφ (2003-2009) και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές εκεί με καθηγήτρια την Rosemarie Trockel. Έχει βραβευτεί για το έργο του με το Audi Art Award for ‘New Positions’ (Art Cologne, 2010), το Schloss Ringenberg Grant (2010), το Adolf Loos-Preis του Van den Valentyn Foundation (Κολωνία, 2008) και το Villa Romana Award (Φλωρεντία, 2007). Ατομικές εκθέσεις: Los Angeles, Sprüth Magers (Λονδίνο, 2011), Aeromaritime, Artothek (Κολωνία, 2011), Akropolis, Sprüth Magers (Βερολίνο, 2010), Aerotopie, Förderverein Aktuelle Kunst (Μούνστερ, 2006). Επιλεγμένες ομαδικές εκθέσεις: Plaisirs du Jardin, Museum Morsbroich (Λεβερκούζεν, 2012), Ο Γκρεμός και το Ρέμα, 3η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης (Θεσσαλονίκη, 2011), Der Westen leuchtet, Kunstmuseum Bonn (Βόννη, 2010), Saar Förderpreis Junge Kunst 2008, Kunstverein Ludwigshafen (2009), Great Expectations, ArtLab21 (Λος Άντζελες, 2008), Quattro Stelle, Villa Romana (Φλωρεντία, 2007), Michail Pirgelis, Rosemarie Torckel: Schneeweiss, Rohrmeisterei (Schwerte, 2006) και Play, Stadtmuseum (Ντίσελντορφ, 2005).
Από 24/11 μέχρι 26/1/13
Ώρες λειτουργίας: Τρ. - Παρ. 2 - 8 μ.μ., Σαβ. 12 - 4 μ.μ.
Qbox gallery, Αρμοδίου 10, www.qbox.gr
, info@qbox.gr,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου